Meer weten over bijvoorbeeld onze openingstijden of wilt u contact met onze klantenservice? U kunt ons e-mailen, bellen of gebruik maken van onze online klantenservice. Ook op Social Media zijn wij te vinden en zullen wij ons best doen uw vragen te beantwoorden. Heeft u een vraag of klacht, maar geen zin om te bellen? Vul dan ons contactformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om uw vraag te beantwoorden of een passende oplossing te vinden. Ook wanneer u vragen heeft over uw bestelling in onze showroom of online kunt u contact op nemen met onze klantenservice.

Klantenservice Contact Openingstijden

“Voor advies kunt u bij mij terecht”
+31 (0) 73-613 37 61

Geen antwoord op u vraag kunnen vinden?

 
Stuur onze klantenservice een e-mail
Binnen 1 werkdag antwoord
Vul onderstaande contactformulier in
Binnen 1 werkdag antwoord
Stel je vraag op Facebook
Reactie binnen 24 uur
Stel je vraag op Twitter
Reactie binnen 24 uur
Bel +31 (0) 73-613 37 61
Zie onze openingstijden

Betalen

Op www.qbed.nl kun je veilig en gemakkelijk betalen. Vandaar dat we gebruik maken van een “secure server” waar je betalingsgegevens gecodeerd worden verstuurd. Dit betekent dat de betalingsgegevens die je doorgeeft om de betaling te verrichten, volledig afgeschermd worden en niet door anderen gelezen of achterhaald kunnen worden.

iDeal

iDeal is de meest bekende betaaloptie in Nederland. Met iDeal kun je via alle bekende banken online betalingen plaatsen. Heb je toegang tot internetbankieren bij ING, SNS Bank, Friesland Bank, ABN-AMRO Bank, SNS Regio Bank, Fortis Bank, Rabobank, ASN Bank of de Triodos Bank? Dan kan je zonder speciale software gebruikmaken van iDeal, de makkelijkste en veiligste manier van betalen op internet. De voordelen van iDeal zijn dat je gratis, snel, simpel en veilig online betaald via je eigen bank. Met iDeal kun je betalen als je gebruik maakt van internetbankieren bij ABN-AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank en Triodos Bank.

PayPal

PayPal is een van de grootste beveiligde online-betaalservice ter wereld en wordt o.a. veel gebruikt door Marktplaats.nl. Het voordeel van betalen via PayPal is dat wanneer je een bestelling niet ontvangen hebt, het aanschafbedrag automatisch kunt laten terugstorten op jouw rekening. Via PayPal kan je vanaf je eigen privé online PayPal rekening of met je eigen creditcard betalen. De voordelen van PayPal en Creditcard betalen is dat dit gaat via een SSL-Beveiligde server. Je creditcard gegevens worden beveiligd verstuurd en niet opgeslagen. Het gebruik van PayPal is bij beddenwinkel Q-Bed geheel gratis.

CreditCard

Het is ook mogelijk om te betalen met jouw MasterCard of Visa. Jouw creditcard gegevens worden beveiligd verstuurd en niet opgeslagen. Wanneer je gebruik maakt van de optie betalen via Mastercard of Visa dan wordt er een creditcardnummer (de 16-cijferige combinatie op de voorkant van jouw kaart) en een CVC-code (de laatste 3 cijfers op de achterkant van jouw creditcard) gevraagd.

Bancontact

Bancontact Mister Cash is de meest bekende betaaloptie in België. Met Bancontact Mister Cash kan je via alle bekende banken online betalingen plaatsen. Heb je toegang tot internetbankieren bij KBC, Dexia, Fortis Bank, Fintro Bank, Axa Bank, CBC Bank, VDK Spaarbank of de ING Bank? Dan kan je zonder speciale software gebruikmaken van Bancontact Mister Cash, de makkelijkste en veilige manier van betalen op internet.

AfterPay

Met een digitale acceptgiro jouw online bestelling achteraf betalen via AfterPay. Voor betaling via AfterPay brengen wij geen kosten in rekening. AfterPay voert voor Q-Bed BV het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties en e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kun je eventueel betalen met een andere betaalmethode. Met vragen kun je contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het consumentendeel van de AfterPay website.

Klarna

Met een digitale acceptgiro jouw online bestelling achteraf betalen via Klarna. Voor betaling via Klarna brengen wij geen kosten in rekening. Klarna voert voor Q-Bed BV het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van Klarna. Met de Klarna App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn Klarna kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. Klarna houdt je op de hoogte via pushnotificaties en e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om te betalen met acceptgiro voert Klarna een gegevenscontrole uit. Klarna hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kun je eventueel betalen met een andere betaalmethode. Met vragen kun je contact opnemen met Klarna. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het consumentendeel van de Klarna website.

Betaling bij levering

Wanneer je via QBed.nl kiest voor betaling bij levering dan kun je het totaalbedrag per pin betalen of contant voldoen aan onze bezorgers. Bij betaling per pin dien je rekening te houden met de limiet van je bankrekening. Deze is door veel banken standaard gemaximaliseerd op € 2500,-. Wil je een bedrag pinnen dat hoger is, neem dan contact op met je bank om dit limiet tijdelijk te verhogen.

Veel gestelde vragen

Welke garantieregeling heeft Q-Bed?

Beddenspeciaalzaak Q-Bed hanteert de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW) aangevuld met de Q-Bed garantievoorwaarden. De CBW voorwaarden en onze algemene voorwaarden vindt u terug op onze site.

Welke stevigheid moet ik kiezen?

Iedereen is uniek en heeft andere behoeften. Vroeger werd er nog weleens de slogan gebruikt “hoe harder, hoe beter.” Wij weten inmiddels dat dit achterhaald is. Een bed dat te hard is zorgt voor drukpunten. Het lichaam moet voldoende ondersteuning krijgen en afhankelijk van lichaamsbouw en gewicht van de gebruiker wordt er voor een uitvoering en hardheid van een matras gekozen. Neem contact met ons op om samen tot de juiste keuze te komen.

Wat als mijn rug pijn gaat doen?

Wennen aan je nieuwe slaapsysteem, topper of matras is héél normaal. De eerste 4 weken heb je hier dan ook zeker voor nodig. Je spieren en gewrichten moeten zich nog helemaal aanpassen aan de nieuwe situatie. Daarnaast moeten de materialen van het matras zich ook aan jou aanpassen. Pas na ongeveer 4 weken weet je of je matras écht lekker ligt of niet.

Waarom kuilt mijn matras?

Matrassen en toppers zijn opgebouwd uit materialen die elastisch zijn en in een aantal gevallen opgebouwd uit natuurlijke materialen. Hierdoor kan jouw lichaamsafdruk waarneembaar zijn als je enige tijd op het matras hebt gelegen. Dit is een normaal proces, zeker in het begin. Jouw matras verliest hiermee geen ondersteuning of comfort.

Moet ik mijn matras moet keren?

Q-Bed adviseert je om jouw matras ten minste 4 keer per jaar om te draaien, van hoofd- naar voeteneinde, en daar waar mogelijk te keren, ook in de breedte. Dit zal de levensduur van jouw matras aanzienlijk verlengen.

Hoe onderhoud ik mijn topper?

Reinig jouw topper regelmatig met het hiervoor bedoelde hulpstuk van jouw stofzuiger. De tijk beschermt je in eerste instantie het beste tegen transpiratievocht door een molton en hoeslaken te gebruiken.

Kan ik mijn matras tijk zelf wassen?

Het verdient aanbeveling om de afneembare tijk, in geval dat dit door jou noodzakelijk wordt geacht, te laten reinigen bij een stomerij. Op deze manier voorkom je problemen. Bovendien zijn de meeste wasmachines niet berekend op het wassen van de omvang van een tijk van een (top)matras.

Mijn bed kraakt, wat kan ik doen?

Probeer te achterhalen wat het kraken veroorzaakt. Controleer je bijvoorbeeld of de poten goed zijn gemonteerd en goed zijn aangedraaid. Heb je een harde vloer, gebruik dan bijvoorbeeld extra vilt onder de poten. Bij (elektrisch) verstelbare bedden kan het zijn dat de bewegende delen door bijvoorbeeld de luchtvochtigheid of temperatuur, wat geluid maken. Dit los je op door de scharnieren in te spuiten met een siliconenspray.

Bed wil niet meer omhoog of omlaag?

Controleer allereerst of alle snoeren en stekkers zijn aangesloten. Mogelijkerwijs is een stekker na het stofzuigen onder je bed los komen te zitten. Ga na of er stroom op het stopcontact staat. Controleer de batterijen in de afstandsbediening, werken deze nog? Dit laatste is enkel van toepassing op draadloze bedieningen. Bij stroomuitval kun je de noodfunctie gebruiken om de bedbodem, eenmalig, in de vlakke stand te brengen. Hierna dienen de batterijen op het motorblok vervangen te worden voor nieuwe exemplaren. Het kan noodzakelijk zijn om jouw afstandsbediening opnieuw te configureren.

Hoe onderhoud ik mijn boxspring?

Net als alle andere nieuwe materialen, kan jouw bed, boxspring of (top)matras tijdelijk een specifieke geur afgeven, bijvoorbeeld van latex, hout, stof of verlijming. Deze geur is absoluut ongevaarlijk en verdwijnt na een paar dagen goed luchten. Een vlek in de (top)matras of boxspring kan op diverse manieren gereinigd worden. Probeer het eerst zonder reinigingsmiddelen. Een droge of vochtige doek neemt vaak het meeste vuil op. Altijd deppen, nooit wrijven.

Mijn topper te klein, klopt dit?

Het topmatras kan in beginsel iets kleiner qua formaat zijn. Na een paar weken gebruik, krijgt de topper de juiste maat. De topper heeft wat tijd nodig om door het gebruik 'uit te zetten'. Zorg ervoor dat je de topper regelmatig opschudt. Pak hierbij de topper in zijn geheel stevig vast en niet enkel de tijk (hoes).

Mijn bed ruikt vreemd, hoe kan dit?

Net als alle andere nieuwe materialen kan het zijn dat jouw boxspring, matras of topper tijdelijk een specifieke geur afgeeft. (Bijvoorbeeld van latex, hout, stof of verlijming). Dit is heel normaal en deze geur verdwijnt na een paar dagen goed luchten. Mocht de geur niet verdwijnen, neem dan contact met ons op.

Leveren en monteren

Bestellingen in Nederland en in de grensstreken met België en Duitsland leveren én monteren onze bezorgers geheel gratis. Voor de Waddeneilanden en verder weg gelegen gebieden in Duitsland hanteren we extra kosten. Voor bestellingen onder de € 35,- die met de pakketdienst worden geleverd is dat € 4,95. Heb je nog vragen of wil je meer informatie over de levering? Neem dan tijdens onze openingstijden telefonisch contact met ons op. Of stel u vraag via ons contactformulier.

Levertijden

Bij aankoop informeren we je over de verwachte levertijd van je bestelling. Onze actuele levertijden vind je ook terug bij de producten. Heb je een vraag over de levering van je bestelling? Stuur ons dan een bericht via onderstaand contactformulier. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op. Hier een overzicht van de levertijden per leverancier.

Auping

Auping heeft een levertijd van 2 tot 4 weken.

Avek

Avek heeft een levertijd van 2 tot 4 weken.

Carpe Diem

Carpe Diem heeft een levertijd van 4 tot 6 weken.

Ergosleep

Ergosleep heeft een levertijd van 4 tot 6 weken.

Norma

Norma heeft een levertijd van 4 tot 6 weken.

Tempur

Auping heeft een levertijd van 4 tot 6 weken.

Contactformulier

Afspraak maken