Hulp of advies nodig? 073 - 613 37 61
Wij staan voor u klaar!
  • Gratis bezorging en montage
  • Geen aanbetaling
  • Oud bed retour
  • Scherpe prijzen
  • Deskundig advies
  • Gratis bezorging en montage
  • Geen aanbetaling
  • Oud bed retour
  • Scherpe prijzen
  • Deskundig advies

Aanbevolen producten

  • Silvana Support Royale Medium

      € 159,00

  • Tempur Hybrid Elite 25 cm

      € 1.599,00

  • Ergosleep Broadway BS4

      € 5.605,00

  • Ergosleep Madison BS4

      € 5.430,00

  • Ergosleep P4 Synchro 2

      € 1.930,00

  • Cassenz Monaco Exclusive

      € 159,00

  • Tempur Original 25 cm

      € 1.599,00

  • Zero G Curve

      € 1.999,00

  • Tempur Premium Flex 3000

      € 1.499,00

Onze topmerken

  • Auping
  • Ergosleep
  • Avek
  • Tempur

Rugklachten 

Zitten u rugklachten nu in gewrichten, bekken, pezen of in de spieren, uw slaaphouding is in veel van deze klachten van groot belang. Wanneer uw wervelkolom in een ontspannen en natuurlijke houding staat en uw gewrichten bij de bekken ook ontspannen zijn kunnen de gewrichten en weefsels zich het beste herstellen. Wanneer u slaaphouding in een onnatuurlijke houding is, dan nemen de klachten juist toe. Een neutrale slaaphouding is essentieel on in de ochtend uitgerust en met minder pijn wakker te worden. Als u meer last heeft van een stijve of pijnlijke rug in de ochtend dan voor dat u naar bed ging is dit een zeer sterke aanwijzing dat uw slaaphouding niet geheel in orden is en er iets moet veranderen. De verandering kan bijvoorbeeld zijn dat u zichzelf moet dwingen een andere slaaphouding aan te wennen maar dit is echter een zeer moeilijk proces. Eigenlijk is in bijna alle gevallen het beste dat u laat uitzoeken welk matras in combinatie met welk hoofkussen u uw klachten het meeste kunt verminderen. Wanneer u in de ochtend altijd op u buik wakker wordt is dit in 99% van de gevallen te verhelpen met een andere hardheid van matras en een hoger hoofdkussen. Slapen op uw buik resulteert vaak in rugklachten onder in de rug. Wanneer de rugklachten meer in de boven rug zitten is het probleem weer vaker te vinden in de hoogte van uw hoofdkussen. Deze is dan vaak te laag waardoor u een onnatuurlijke houding aanneemt met uw nek. Ook zal er te veel druk worden uitgeoefend op de schouders vaardoor dit uit kan stralen naar nek en boven rug. Wilt u graag wat meer informatie over hoe dat wij kunnen bijdragen in het verminderen van uw rugklachten in de ochtend. Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Ook is het mogelijk dat wij bij u langs komen om u aan huis het beste advies te geven en te kijken naar uw huidige slaapsysteem.  

Heeft u rugklachten door het matras of bed?  

Bijna iedereen heeft weleens rugklachten. Vaak zijn deze tijdelijke en verdwijnen ze na een tijdje. Sommige rugklachten daarentegen zijn chronisch en kunnen u belemmeren in het dagelijks leven zowel overdag als tijdens de slaap. Wanneer u tijdens of direct na het slapen pijn voelt, dan heeft uw klacht meestal betrekking op de schouders of lage rug. Uw huidige slaapsysteem biedt dan onvoldoende ondersteuning in de schouderzone of het rug en heupgedeelte. De ouderdom van het matras en bedbodem is meestal de oorzaak van dit probleem.   

Welke soort rugklachten zijn er?  

Omdat er verschillende soorten rugklachten bestaan en de klachten per aandoening kunnen verschillen, is er niet één geschikt matras bij rugpijn. Bij lage rugpijn, ook wel lumbago genoemd, biedt een traagschuim matras met een pocketvering of een koudschuim basis doorgaans een goede oplossing. Deze matrassen koppelen een hoog ligcomfort aan een correcte lichaamsondersteuning. Drukverlaging, ondersteuning en comfort zijn de belangrijkste eigenschappen waaraan een matras moet voldoen bij rugpijn. Kom vrijblijvend lang in onze showroom en onze adviseurs begeleiden u naar het juiste matras. 

Rugpijn en nekpijn voorkomen of verminderen

Een goede slaaphouding werkt helend bij rug- en nekklachten. Een goede houding bereikt u door te slapen op een matras met goede ondersteuning en drukverdeling. Uw rugpijn en nekpijn worden op een goed matras gegarandeerd minder. De ondersteuning is optimaal bij een matras met meerdere comfortzones. Matrassen met een kern of afdeklaag van latex en traagschuim staan bekend om hun soepelheid en een optimale drukverlaging. Ook het gebruik van een bij u passend kussen, draagt bij aan het verminderen van rug- en nekpijn en dus aan een optimale nachtrust. Afhankelijk van uw lengte, gewicht en slaaphouding kiest u voor een bed, matras en kussen die aansluiten bij uw behoefte. De matrassen, hoofdkussens en andere producten van het merk Tempur worden aanbevolen door fysiotherapeuten en zorgen ervoor dat u voortaan zonder pijn, uitgerust en energiek voor de dag komt. 

Wat kan ik doen om van mijn rugpijn te genezen? 

Sommige rugklachten zijn chronisch, anderen zijn tijdelijk. Of de rugpijn te genezen is, is afhankelijk van de aard van de klachten. Wel kunnen deze tips u hepen om uw rugpijn te verlichten of, bij tijdelijke rugpijn, helemaal van uw klachten af te komen. Koop een nieuw matras als u vermoedt dat uw matras de veroorzaker is van uw lage rugpijn. Zoek naar een comfortabele houding om te slapen. Uw rug dient tot rust te komen. Door slecht te slapen zullen de pijnklachten alleen maar toenemen. Let op dat u gebruik maakt van een dun kussen. Ga in ieder geval niet langer dan noodzakelijk in uw bed liggen. Tenzij uw fysiotherapeut of arts anders adviseert. Uit onderzoek blijkt dat een lang verblijf in uw bed schadelijk is voor uw herstel. Ga wandelen. Begin met kleine stukjes te lopen. De doorbloeding van uw rug heeft hier baat bij. Tevens voorkomt u hiermee dat u stijf wordt. Buk niet. Mocht u toch moeten bukken, zak dan zo diep mogelijk door uw knieën en houdt daarbij uw rug recht. Vermijd zitten. En als u toch moet gaan zitten, maak dan gebruik van een rechte stoel. Zorg ervoor dat deze stoel hard is zonder al te dikke kussens. Til niets. Zelfs lichte voorwerpen dient u links te laten liggen. Ga niet rechtop zitten in bed of bad. Vermijd autorijden. En als u toch moet autorijden, zet de stoel dan zo recht mogelijk en maak gebruik van een lendenondersteuning. Ga zo snel mogelijk weer aan de slag met uw dagelijkse werkzaamheden of bezigheden. Hoe langer u dit uitstelt, hoe moeilijker u weer op gang komt

Op deze pagina vindt u: